onsdag 12 augusti 2009

Sammanfattning av semestern! Samt lite avlopp och golf!

Var ett tag sen jag skrev här. Finns en anledning. Att jag är så otroligt klantig! Åtminstone när jag druckit alkohol... Och dansar... Och har öppna fickor... Aja, det hela slutade med en överkörd telefon! Nu är det åter igen min gamla som gäller och där finns det ingen blogg-funktion, vad jag vet iaf men har väl inte direkt letat heller. Får se hur länge jag kan hålla mig från att köpa en ny. Hittat två som jag skulle vilja ha men dom ligger lite utanför min budget så måste nog fundera på det ett tag.

Semestern då? Jo jag har haft en jättebra semester och den kändes alldeles för kort. Gjorde ett antal gästspel i mitt gamla landskap och har nästan lagt på lite mer dalmål igen. Pysslat i trädgården som jag berättat om tidigare, ätit blåbärspaj, dansat i Hedesund och Rättviksparken, haft världens bästa Anki på besök, sommarkvällar på stan i Gävle, satt upp reglar och panel, golfat och haft det allmänt bra.

Hur går det med avloppet? Ja vad ska man säga. Segt! Både jag och mina bygg-gubbar är trötta på Falun kommun just nu. Priset skenar och allt strular men förhoppningsvis kan det komma igång snart!

Kom nyss hem från golfbanan! Satan vad bra jag spelar helt plötsligt (bra för att vara mig alltså). Gjorde min bästa runda nånsin idag och här känns det iaf som det går framåt. Var helt plötsligt inte helt säkert att Martin, golfgurun, skulle slå ut först på varje hål. Ska spela på lördag igen och känns det lika bra då ska jag boka tid för uppspel. Måste ta tag i teorin också... Det finns fler som borde läsa på mer teori. Vi gick bakom tre killar idag som inte visste vad vett och etikett på en golfbana är. Dom segade sig framåt och släppte inte igenom. Fler och fler kom ifatt bakom oss utan att dom ens reflekterade att dom kanske skulle släppa förbi oss. Tillslut fick vi gå om men dom förstod inte riktigt hur man skulle göra så gick inte helt smärtfritt det heller. Puckon!

Vad händer framöver då? Massor! Fullt upp närmsta veckorna. Fest i helgen, Vasastafetten med kokosnötterna helgen efter, TUR-spelen med jobbet (åter till Mora), Algarve en vecka och kurs i Stockholm veckan efter. Blir inte många stunder lediga men det blir några riktigt roliga veckor. Känner mig ovanligt glad och nöjd med tillvaron.

Avslutar här för nu känns det som jag gjort min bloggarplikt och kan slappna av ett tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar