lördag 10 april 2010

En epok är över!

Usch va dålig jag har varit på att blogga! Får skylla på att mitt liv varit överbokat och tiden har inte riktigt hunnit till. Men nu så! Har säkert en hel timme att fördriva nu innan dagens aktiviteter kör igång...

Vad har då hänt under denna långa period? Jo det absolut största är att familjen har skaffat en ny bas här i Gävle. Den 20 mars lämnade en lastbil samt tre bilar Ludvika, samtliga fullproppade med grejer! Ett antal lass hade redan körts till tippen och blev några till även efter men nu är dom på plats i ett sött litet radhus i Sätra. Återkommer med bilder. Men bjuder på en nyfiken katt bland lådorna.


Sen så har vi ämnet Bjurs och det har faktiskt hänt nått. Men mina ork och lust att ha med entreprenörer att göra är i botten. Tänk er för innan ni anlitar någon. Ångest är en mild beskriving när jag nångång råker zappa förbi Fuskbyggarna. Livrädd att hamna där! Men dom jag har att göra med är sega och respektlösa. Dom behandlar kunderna och framförallt kundernas pengar som om dom inte är värda något. Trots tjat och lite gratis konsultande från redovisningskonsulten lyckades dom inte få iväg en simpel ansökan om utbetalning till Skatteverket för ROT-avdrag innan 31 januari så nu är mina chanser till avdrag på skatten för 2009 borta. Hur kan dom veta att jag inte vill använda ROT-avdraget till något annat 2010? Nä det kan dom inte veta men vad bryr dom sig om det! Sen har jag fått faktura efter faktura med svindyra elkostnader för den lilla stugen för att dom har en byggfläkt som har stått och gått hela vintern. Okej om dom hade varit där men timmarna dom vart där under första delen av året går nog att räkna på fingrarna på en hand! Nåväl... Här några bilder på vad dom åstakomma.

Rummet är byggt och väggarna är på plats. Rasterna verkar ju utnyttjas på bästa sätt också!

Här är insidan som den såg ut vid ett besök på trettondagsafton


Hallen har dom öppnat upp. Inte lika mycket som jag hade tänkt mig men det duger.


Vi var där i helger för att skotta upp en gång till huset så dom inte ska kunna skylla på det och då hade mattor kommit upp på golv och väggar.


Erik i full gång. Vilket härligt väder det var. För varmt för långärmat! Vår!!!


Nog om Bjurs. Under dom senaste månderna har vi även hunnit med en långhelg i Rom. Vilken fin stad det visade sig vara! Positivt överraskad! Vi gick och gick och gick och aldrig tog det slut med sakar att titta på. Vatikanstaten var otroligt häftig och jag är glad att jag vågade mig upp i kupolen på St. Peters kyrkan. Grym utsikt men oj så obehaglig väg upp. Man var lite skakig i benen och för en annan men lite cellskräck var paniken inte långt borta när det var som trångast. Tyvärr är det Erik som sitter på bilderna så kan inte bjuda på något annat än en bild på Colleseum. En liten lustig parantes, när vi gick ut från flygplatsen började snön falla. Och inte så lite heller. Rom skådade sitt första riktiga snöfall på 40 år! När vi åkte bussen in till stan stod affärsinnehavarna i ingångarna och tog kort och i en liten uppförsbacke körde bussen fast när däcken inte fick något fäste i halkan!


Ett snöigt Rom! Försvann rätt så snabbt som tur var!


Det var nog allt jag tänkte förmedla idag. Nu ska jag iväg och förbereda mig för kvällens 35-årsfest i Jonstorp. Presenter ska anskaffas, klänningar provas och vin inhandlas.
Avslutar med min favoritbild på mig och Erik. I ett försök att skynda på våren (eller kanske hade vi funderingar på att byta stil) så roade vi oss med att prova lite solglasögon. Tycker vi matchar varann rätt bra där!

2 kommentarer:

  1. Hehe, den bilden känner jag igen! :)
    Kjam! /anx

    SvaraRadera
  2. Skönt de kom iväg till Gävle!

    Rom verkar trevligt, min nya Anki var där över påsk.

    SvaraRadera