lördag 21 mars 2009

Välkomna!

Vad är detta? Ska Sofia ha en blogg? Kan hon verkligen ha något att skriva om? Ja det frågar jag mig själv också? Tanken slog mig när vi i torsdags hade besök här i Gävle av vårt kungapar som stod och vinkade så glatt på slottstrappan. När dom sedan skulle åka och drottningen vinkade åt just oss när dom passerade ville jag dela med mig av detta men projektet att skicka ut en massa mms kändes tung så det blev inget.



Under våren och sommaren kommer jag att renovera mitt gamla ruckel till sommarstuga. Vatten och avlopp ska dras in och förhoppningsvis räcker pengarna även till den nya stora altanen som jag drömmer om, med en murad grill i hörnet och en hammock att ligga och filosofera i. Tänker sitta där i sommar med ett vinglas i handen och titta ut över vyerna. Kan ju vara roligt även för egen del att skriva lite om utvecklingen där uppe.



I övrigt antar jag att det här kommer bli en ganska så "flummig" blogg. Filosofiska inlägg blandat med lite mer faktabaserade typ "Idag åt jag fisk". Vilket jag för övrigt inte gjorde idag utan en wokgryta med skinka stod på menyn :) Bloggen kommer att användas flitigt i perioder för att sen inte hända något alls på evigheter. Men så verkar det vara i dom flesta bloggarna jag följer så behöver inte skämmas där iaf.



Ska nog nöja mig med det här som första inlägg. Vill ju inte trötta ut mina läsare direkt!

1 kommentar:

  1. Tack för välkomnandet och lycka till!

    Sommarstugan kan behöva piffas lite, men jag tycker dasset är ett av de mest vilsamma inslagen där. :)

    SvaraRadera