lördag 16 maj 2009

Live från Boulognerskogen


Va galet skönt med vår! Är ute på dagens andra långpromenad. Hade egentligen tänkt åka en sväng till golfbanan idag men är inne i en grubblande period så jag tror det hade varit ett större problem än det redan är att ens träffa bollen! Vad grubblar jag över då? Hur konstigt det än låter så har många av mina tankar dom senaste veckorna gått till en tjej jag aldrig träffat, en tjej som har det riktigt jobbigt, ett rent helvete skulle man kunna säga, och genom en av livets förunderligheter har hennes liv börjat påverka mitt. En dag som denna när jag har mycke tid över så drar tankarna iväg åt alla håll å kanter. Idag har funderingarna gått tillbaka till Ludvika och vad som känns som ett helt annat liv. För tre år sen levde jag en bekvämt och enkelt liv. Problemen man stötte på var små och relativt enkla. Torsdag betydde alltid fika, behövde aldrig fundera vem man skulle fira alla högtider och större helger med då "vi sex" var en självklarhet och visst mamma var sjuk redan då men det var inte förrän min mormor dog som jag förstod hur mycket. Nu lever jag ett helt annat liv. Ingenting är självklart och problemen som folk i min omgivning har eller har haft känns så mycket större. Trasiga människor som gör att man på allvar börjar fundera vad det finns för mening med livet egentligen. Nu kan man kanske tro att jag längtar tillbaka till det enkla livet men de gör jag inte. Har aldrig ångrat mitt beslut att flytta till Gävle och trivs så grymt bra här, älskar mitt jobb och vännerna jag fått. Förmodligen hade livets allvar kommit ifatt mig även om jag hade fortsatt mitt trygga och bekväma liv i Ludvika även om de kanske hade tagit lite längre tid. Vad jag egentligen menar är väl att livet är annorlunda nu, visst det känns jobbigare ibland men samtidigt är jag väldigt nöjd med livet. Usch nu blev det ett sånt där djupt inlägg som man kanske egentligen inte borde publicera men men, känns som mina funderingar har en central del i mitt liv nu så kan inte låta bli. Nä nu är det dax att gå hem och förbereda sig för schlager på Katarinas altan. Ska bli trevligt med lite vin och finfin underhållning! Trevlig helg på er alla!

2 kommentarer:

  1. Mitt liv i härlig ignorans har fått en ganska svår knäck av att bli sambo med en sockärring så jag kan relatera till dina känslor. :/

    Fast det är fortfarande fika var torsdag. :D

    SvaraRadera
  2. Hm, soc-kärring kanske är lättare att läsa?

    SvaraRadera