lördag 30 maj 2009

Förbannade flygmyror!!!!

En bukett blommor hann jag plocka i väntan på bärhjälpen. Är ju faktiskt mors dag imorgon så fick bli en väldoftande bukett till mamma.

Sen dök mamma och Philip tillslut upp och flyttandet kunde börja. Det var varmt och Philip har väl inte världens bästa kondition så det tog att tag innan sofforna tillslut stod på plats. Inte ute på gräset som på bilden närmast under men två bilder ner kan man se slutresultatet. Blev rätt nöjd faktiskt. Min mormors gamla soffa gjorde sig bra där!



När projekt nr 2 tillslut var klart kände vi att det var dax att börja med maten så vi tände grillen. När vi sedan satt och åt tittar jag upp mot dörren och vad ser jag?! MILJONER FLYGMYROR!!!! Det var helt svart runt dörren och uppe vid taket mellan dom två husdelarna. Vi hade redan upptäckt större myror i det blivande badrummet och köpt ett medel för att ta död på dom men nu var dom överallt!! Det var bara att försöka ta dom vi kunde men på måndag morgon måste jag ringa försäkringsbolaget och Anticimex! Tydligen hade Philip haft samma problem i hans hus i Storuman och han sa att försäkringsbolaget stått för allt så får hoppas det stämmer. Huset och bilen läcker pengar så det räcker! Så typiskt. Hade verkligen sett fram emot den här helgen för att få komma bort och bara vara, och det såg ut som jag hade turen med mig också med tanke på det underbara vädret, men det blir sällan som man tänkt sig!
Nu ska jag koppla bort myrorna med lite Robinson!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar