tisdag 2 juni 2009

Hästmyra (Camponotus herculaneus), stor svart myra som finns i Sverige och lever i trä.

Då har man fått lära sig nått nytt idag. Vad jag hade i det blivande badrummet var tydligen hästmyror. 10-15000 myror har roat sig med att äta min vägg som dom tyckte var extra mumsig tack vare en fuktskada! Härligt! Tydligen behövde utrotaren öppna upp en del av väggen för att hitta boet, försäkringen täcker besprutningen av myrorna men inte någon uppbyggnad av den trasiga väggen eftersom den orsakats av en fuktskada. Pengarna försätter att rinna ur mina fickor! Men det är ju humor det här. Är ingen idé att bli arg eller ledsen. Skrev tom en dikt om det till Kurt (normalt sett brukar jag dikta om jobbet till honom men en dag som denna gjorde jag ett undantag) sen satt jag och småskrattade åt eländet hela eftermiddan!
För att göra allt lite värre hittade han mögel under huset också! Fantastiskt! Något mer roligt att lägga pengarna på. Dom 200.000 kronorna jag fått i bud på indragning av vatten och avlopp, badrum samt varmbonat rum under huset känner jag börjar ticka uppåt.
Min sommar kommer bli en fattig sådan. Kommer sitta uppe i mitt ruckel och filosofera med det billigaste vinet jag kan hitta på systemet och läsa samma böcker om och om igen hela sommaren. Det kanske jag inte behöver förresten för det finns ju faktiskt bibliotek och har en hög av tidningen "Nytt från revisorn" att läsa! Men förhoppningsvis kanske jag får lite besök där uppe också av vänner och bekanta som tycker om mig fast jag är en fattiglapp. Men fint ska jag få det i alla fall när jag fått ordning på allt, stället har ju potential och älskar faktiskt mitt ruckel! Det har sin charm trots alla skavanker, precis som sin ägare =)

1 kommentar:

  1. Aj, det var tråkigt att höra. Jag får svänga förbi med en kasse konserver om du börjar svälta. ;)

    SvaraRadera