fredag 10 april 2009

Familjen samlad!


Semestern fortsätter. Långa promenader blandat med familjeaktiviteter. Dom sista två dagarna nu kommer nog den senare dominera. Även om det är ansträngande så är det även väldigt roligt. Konstellationen på bilden ovan med mamma, pappa och bror var det åtta år sedan sist och eftersom min bror vart i Sri Lanka och byggt flyktingläger mm dom senaste två åren så var det 3.5 år sen jag träffade honom. Mycket intressant att höra honom berätta om sina upplevelser och se bilderna. Vilka kontraster mot livet man själv lever! Jag såg en intervju med en man som jag tror hette Singer förra helgen och han sa att om alla gav minst 1% av sin inkomst till välgörande ändamål skulle världen vara en mycket bättre plats. Räknade efter och jag ger 2.2% månadsvis plus extragåvor när det hänt någon katastrof. Hur mycket ger du? Utmanar alla stackare som läser min blogg att åtminstone börja skänka 1% om ni inte redan gör det. Till något annat, var på Fado för första gången igår. Kändes som nått man borde ha gjort men vet inte om det riktigt var min grej. En av sångarna lyckades dock beröra mig. Han sjöng med sån känsla och kraft så det kändes nästan som kan skulle lyfta från golvet. Mannen med men portugisiska gitarren var också riktigt grym. Men nu är det dax att ta tag i den här dagen där hotellbyte står som en av dom första punkterna! Glad påsk!

1 kommentar:

  1. Ni verkar ha det rätt schysst där nere. Se till att ha skoj och ta med er värmen hem!

    SvaraRadera