lördag 4 april 2009

Inget fel på vädret idag!

Hm känner att det här håller på att utvecklas till en pensionärsblogg. Händer inte så mycket annat så får skriva om vädret! Men idag måste man nästan! Vilken skön vårdag! I skrivandets stund är det 16 grader utanför fönstret. Förra veckan snöade det! Helt galet!

Jaha så vad har jag då pysslat med denna vecka? Försvann snabbt gjorde den iaf. Känns som jag haft fullt upp med vet inte riktigt med vad. I onsdags kunde jag göra efterlängtad comeback på buggen. Äntligen, efter 27 år, har jag hittat en alldeles egen hobby. Självklart är det andra som har den hobbyn med men inga jag känner. Inte blivit meddragen eller hängt på någon kompis utan kände jag ville prova och gjorde det. Ser fram emot onsdagarna nu. Synd att jag missar nästa vecka igen bara! Pratade med en kille innan vi skulle börja om jag hade missat något viktigt förra veckan.Nej, sa han, mest repetition. Jo visst. Ledaren började med att säga "Ja förra veckan fick ni lära er att starta själva och det är tjejerna som startar. Då drar vi igång på en gång" Blängde lite surt på min danspartner som gett mig falsk information "Oj vi lärde oss visst nått nytt" fick jag till svar. Efter några försök så lärde även jag mig att starta så hann dansa lite till varje låt innan det var dax att sluta! Oooo intressant tänker ni!

Nästa stora händelse den här veckan var "Tjejafterworken" vi hade. Tjejer och Tant Katarina =) Började med mat och ett antal glas vin på Helt enkelt följt av en Mojito på Brända Bocken. Blev en tidig kväll följt av huvudvärk imorse! Inte fungerar man som förr heller!

Så till dagen. Mamma och Philip var på visit i Gävle för att titta på lägenhet. En stor femma i huset bakom mig. Får se om familjen kommer att vara samlad i Gävle till sommaren. Mamma är inte direkt förtjust i tanken att lämna sitt hus. Vet inte riktigt vad jag tycker om att hon älskar huset mer än sin dotter men hon är ju sjuk så man får väl försöka vara lite förstående. Mitt liv skulle iaf bli betydligt lättare av att ha henne närmare för att inte tala om förbättringen av mitt ständigt dåliga samvete för den dåliga dottern jag är som aldrig hälsar på.

Resan närmar sig med stormsteg! Kan inte påstå att jag har läget under kontroll. Har ingen aning om jag har skor och kläder som passar vårvädret som är där, ingen aning var passet är eller om jag skrivit ut rätt biljetter. Måste försöka styra upp det här i helgen! Försökte kolla efter en vårjacka idag också men var lite sent ute så blev lite för stressigt. Får göra ett nytt försök imorgon även om jag måste ägna en del av dagen åt att jobba också. Börjar märkas att vi är på väg in i högsäsong på jobbet nu. Inte bara att ta två dagar ledigt hur som helst!

Tror det här får räcka för idag. Ska springa iväg och handla en melon samt lämna tillbaka en film innan Willy Wanka ska stå för underhållningen på TV och ett nytt kryssningamail författas.

Om jag inte bloggar något mer innan Lissabon: Glad Påsk på er!

1 kommentar:

  1. Hon har väl identifierat sig med huset i många många år, hemmet blir en del av sin identitet. Du har ju varit utflyttad rätt många år nu. Ren spekulation från min sida, men spekulationer passar väl bra på den här bloggen? ;)

    Glad Påsk då. :)

    SvaraRadera