lördag 18 april 2009

Tillbaka i verkligheten! (Back to reality)

Semestern är slut och livet återgick till det normala. Nästan iaf för tog ju inte lång tid innan jag blev förkyld efter jag kommit hem. Men kämpat mig igenom arbetsveckan och nu jäklar ska jag bli frisk i helgen!

Hade planer på att åka upp till Bjurs idag men får se om jag orkar med förkylningen. Hade vart bra att komma upp och se hur långt våren kommit samt börja mäta lite. Har börjat ringa runt till entrepenörer som kan hjälpa mig med vatten och avlopp. Inte haft någon större framgång än men har en lovande som ska ringa upp på måndag. Börjar bli spännande! Är ju synd att Bjurs ändå ligger så pass långt från Gävle. För här har jag kunder och kontakter som jag skulle kunna anlita för att göra olika delar av jobbet. Men nu är det enklaste att hitta någon som kan göra allt. (eller iaf det mesta som inte mina förträffliga vänner klarar att hjälpa mig med! ;) )

So what more has happened in the last week? I will take this part in English because I think parts of my Portuguese family will be very happy about this news. I have for a long time felt a pressure to start playing golf, for a couple of years from my father and lately most of my friends have picked up this hobby so I finally caved in. I went in to a co-workers office and asked her how far she had gotten in her golf playing. It turned out she was about to sign in her daugter to a weekend course so all of the sudden I also had signed up for the course next weekend to at least give it a chance and se if I like it.


Avslutar med några bilder från Portugal:




Utsikt från första hotellet i Estoril. Rätt bra ställe att stå att borta tänderna på morgonen!




Börjar få en fin röd färg i solen! Klassisk svensk bränna =)



Här promenerade vi varje morgon dom första dagarna när vi bodde i Estoril. Synd att strandpomenaden inte ligger i Gävle!


Nu är det dax att ta tag i lite frukost och försöka






1 kommentar:

  1. KUL!! :) Då ska vi spela sen! Om vi kommer att att gilla det alltså, jag har ju inte heller hunnit testa på riktigt än. Men det borde bli dags snart.. Nu blev jag hur som helst mera sugen! :) Kram/Anx

    SvaraRadera